To miejsce to Historia ( przez duże "H" ) i należy do "ARCHEO". Tutaj stoją fantastycznie wyremontowane, odrestaurowane i odnowione maszyny - eksponaty, które kiedyś służyły w Polskich Siłach Powietrznych . To dzięki ludziom-pasjonatom, którzy poświęcają swój wolny czas, swoje pieniądze. Są zaangażowani całym sercem w odnowienie zdobytych nielotnych już maszyn, z których tworzą muzeum dla potomnych i które teraz możemy fotografować, oglądać i podziwiać. Choć być może nie znam ich osobiście a z kolei najpewniej spotkaliśmy się chyba nie raz, trzeba im za to podziękować, choćby w taki fotograficzny sposób. Panowie dajecie wzorcowy przykład innym. Chwała Wam za to. Piękne maszyny. Dziękujemy ! Pełną listę eksponatów znajdziemy na stronie grupy Archeo ( tutaj - link) a ja nadmienię że z niecierpliwością czekam na ukończenie prac nad śmigłowcem Mi-24 czyli popularnym "latającym czołgiem", który również znajduje się w kolekcji grupy i zapewne będzie równie wspaniałym okazem jak pozostałe maszyny.
Wszystkie eksponaty praktycznie zawsze są wystawiane na widok publiczny i ogólnie dostępne podczas odbywających się w bazie różnych pikników, dni otwartych ( tak było w poprzednich latach ) i świąt związanych z lotnictwem polskim jak i z samą 32 bazą, o ile ta poinformuje z wyprzedzeniem - a tak zazwyczaj się działo. W tej chwili nie jest to praktykowane, najprawdopodobniej ze względu na sytuację w regionie jak i zwiększoną obecność sił NATO-skich. A nie odchodząc od tematu do każdego samolotu grupy Archeo można wsiąść i poczuć się przez chwilę jak lotnik bądz przypomnieć sobie jak wyglądają samoloty, które użytkowały bądz użytkują Siły Powietrzne. Samoloty nie tylko wyglądają z zewnątrz pięknie ale odnowione mają wszystkie kokpity wraz z detalami.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhlQlVxQmFMkuV2Vnm-PSvqL-bO4YNiGOZUs6Kgadb-WS3px5Al40R2OizaGqIy8YPKm4zKVnMBlr3UVqDP57LNX39QgGy4owxzGZIsspyDZjBPobZN8fwo0FbzrucT81ZWCfBOBbRl7llO/s320/DSC_0815-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZJcIMM89F6w7LXGUn6KFr0PNfOqLNQOdE7Bs4j4c-iYWftWOkCC0AuTe-RUEu-94dOMVTGQ3AOmZfDZk3WwBy7GSuKRrYWezXVrGIeDX8LCSMlZ6oxuqz4GsI1i8i7nR5AQCLPfadYRMo/s320/DSC06252-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1Z62TuHGBeIUhITLJfXq59xdABd3SvIqbIVKb3fLjNVQoBpM80A0b_LOZRrKZXA5vYNA6yfydz8PUPZnzh1jqkiRGPkrKD8GsVjv67qmVf7hNssrMqGXszlxegZqFYbiNjYS8JwdnHdKM/s320/DSC_9794-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJC44bSr0aGPWSpw_Glx2kBKUlf67MfcTBROonNfv3nGukpvzEv-vCUi9kkJruT5uiM57ByzlVMXFisf4rmychMiXEjLm5hZmVoLiKiWzfjWjd9Az_e7iocdh6B3nYLtpscdCd4skte13r/s320/DSC_8105-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg6309CIRT7lo3lV8hg1ZZ6sR4sxiAvI-4KFKFhpVOevctmhCt051PFVVkOxjGYtcwZuG27_gb-7xKo4M7WLBUll0ibgmgpCQ4LDP16uKJQLcEpHmbK4CxZyV_fWuS-4tS6_FgDjRr8ZmHx/s320/DSC_0797-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHK5ijEh3aeejQWrBYJdFQAnCeZtzhSqKBumu4-n7pbmIyATjLPpRHJainGoKIzzz37bJ8GFxWNRM2YubEybPU0jfKBWk2CJBeHTLLaOfNjWHAwTRrKyOOYKViEm_BqXNFca2tV452h8CT/s320/DSC06267.jpg)
Na dużą uwagę zasługuje wyglądający jakby przed chwilą wyjechał z fabryki Mig-23. A Su-22 ze swoimi rekinowatymi zbiornikami paliwa jest rewelacyjna. Mig-21, Mig-23, Su-22, Mig-29 czy też Mig-15 czyli jego wersja licencyjna Lim-2 to oczywiście konstrukcje po-radzieckie. Jednak moją uwagę zawsze przykuwa szkolno-bojowa Iryda, niespełnione marzenie polskich konstruktorów i polskiej myśli technicznej storpedowane przez przeszkody sowieckie jak i ogólno-polityczne tamtych czasów. Iryda swoją konstrukcją bardzo przypomina Alpha Jeta, choć jest to całkowicie nasza rodzima konstrukcja a archiwalne filmy z pokazowymi lotami można bez trudu znalezć w sieci. Chociażby nawet z Farnborough, Dęblina czy Zegrza Pomorskiego, gdzie prezentowała się rewelacyjnie !
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3HR18JOQ_CKSiXkrT96kf0E5Lon5BbKOjEO8m7wF0ioavXABh0iuz-VUr9mKbn5O4cmKOWU0gI4UftbEoT8XgwpAthpTiXmP-oAzqDoaPJ8mkFEVoqT3eTY2NOUq4ORjoMgDj8AN6ugUA/s320/DSC_0813-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi33nMqS3naRSPdJRg59IyyQIQPZ-3ODIru_6SCh_IujWbJbIQTmYHb3fTKthLAva7a1Nf3QhwH8-_ye_XDhVK6DvOq1pxfITbmP0BfIZQyvFOa-3ct4GphyvOBLIu4rKkZn39gaMM9S7UN/s320/DSC_0811-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbZGaz7SUbVOJSjTzxgIp5gLGZkU2TNccULLVWs6xxTSQuE160dFqIofXpamkQuj8SALMS078ycYvye2KTuJ_WYYLwPkKvSkbjoXZF9V11PlSo0bcPwP5EUwhtF6qLbKTyy-GnpNmnLtqe/s320/DSC_7062.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjjMRDTX_RbwdXjbAA5xDawfxwQ5duCx2oTHIt9sAQ-TRnZuZc_FIG95Xi_bI-iyXAZ5Ouu97RmRmIFmP78KaNDpzvI44CtSxCxhVkF0VGg-raB-EFgIZThDoXkCl6ZavBlGrA_YMzK4smB/s320/DSC_0800-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7eCelVr_7HUmFz7CCw_FDTyRcAHmiMFt_0uj5oUnzF8k7XrZnR2C-k3hr4VZM7a3cy4pTVuAKkt_8D2YcacASGSvU7vP6YWzItMMipuvKkm6aVGISEP_AVnq1PxVArHFfFN8BLtFlqQur/s320/DSC_0796-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBNiGno0LY0DvX-ZjEDdYrAVnnJCSTZn720w_IDlqbFsFqWJpHfkA9nZUuaBahgtzK36_mgqTwUZ1zdlkzDYrjHhejnHzbuThgTP7MrFP_vcMjW4WPdqnS7th0_NqvpH06GubqtwemYMa3/s320/DSC06292.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4NIJ9yQCTJn0ddy6bWCbXIoElFtWTCCF5Wti6WU_ShwvPI_tBe9cWHvfm6xCcTDz9dS-zixhP8MHfTnPw4GLLVETioRJ2E8rYybucZD6hKO7Yhx6Y_IBA6qRiy86cV09nS0mQ_hPfoqVX/s320/DSC_0810-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6KkDPlYrA0k-6wOY2VE-HhG9Cgr14imPHuUFwgzA_xgMo-WqMESsjFwQvCpppL5UjZgCDOqEN0Qy7I3bqfuEElM_GwfZGK4xbYsj9bYWvdMzhhK7xet4Y4auteI8JvMVWSB8L2Z5EW3HO/s320/DSC03668-2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQwM5XGFWkkAh2R-hsCg6_y6CHO8rhFxok2eQefXI2pJz9mnNc5lblHPrGz6m5mQx3YfiogWRLbU1SRXPo-sIgvko7ZwsVL8t7iPmdwnue3vIb0iMJCLbzEPCh-FcHGNVC4qslZzXPs6NG/s320/archeo+%25E2%2580%2594+kopia.jpg)
Przy każdorazowej wizycie w łaskiej bazie, raczej nie odpuszczam sobie spotkania z muzealnymi maszynkami. Każdemu polecam bez wyjątku, zawsze cieszą moje oko. Zapewniam że warto podejść, obejrzeć, dotknąć a nawet ba zasiąść w kokpicie. Polecam bardzo i z niecierpliwością oczekuję końca prac przy Mi-24 !