wtorek, 1 września 2015

F-22 w Łasku.

.     Nigdy bym nie przypuszczał że nie będę musiał jechać na np. na RIAT do Anglii albo do USA czy też w jakieś inne odległe miejsce gdzie latają najdroższe samoloty bojowe świata.
Prawdę mówiąc to powtórzę własny wpis ze swojego profilu z facebooka, który napisałem w dzień przylotu Raptorów : "No dobra ! Nic nie było pewne...miałem na 90% nie pojechać. Wstałem rano, wypiłem kawę...I tak sobie myślę...Pojechać czy nie ??? ...czyli że co...? Nie pojechać do Łasku i nie zobaczyć, nie sfocić Raptorów ? Najdroższych i najbardziej zaawansowanych technologicznie maszyn na świecie ? To byłaby profanacja całego mojego fotografowania ! Tak wiec "Raptory" F-22 mam i ja !!!". Wydaje się że temat powinienem zacząć wpisem w stylu : Po raz pierwszy na łaskiej ziemi lub Po raz pierwszy na polskim niebie albo może Po raz pierwszy w 32 Bazie Lotnictwa taktycznego ? Chyba tak ! Tak więc Po raz pierwszy do Polski i to do 32 BLT. przyleciały z gościnną wizytą dwa najdroższe, najnowocześniejsze, mające technologię "stealth", myśliwce przewagi powietrznej, amerykańskie F-22 Raptory. Ich wizyta była realizacją inicjatywy European Reassurance Initiative - czyli wzmocnienia obecności wojskowej w Europie środkowo-wschodniej a także współpraca i zapoznanie się pilotów i ich maszyn V generacji z infrastrukturą i możliwościami kooperacji baz sojuszniczych. Ponadto do bazy w łasku przyleciały także gościnnie dwa Migi-29 z bazy w Malborku oraz w ramach kolejnej bo XV już rotacji "AvDet" cztery ( na dzień dzisiejszy ) amerykańskie F-16. Także było na co popatrzeć i co fotografować. Przyznaję że dla mnie jak i dla wielu marzeniem było zobaczyć Raptora a jeszcze lepiej Raptora w powietrzu. A jednak można ? ...można w Polsce ! Można w Łasku !!!
.        Podczas przylot zarówno "dwudziestych-dziewiątych" z 22 BLT. z Malborka o godz.7.15 jak i F-22 po 9-tej, ostro świecące już od góry słońce, skutecznie wyeliminowało wyciąganie ciemniejszych miejsc spod kadłuba wyczekiwanych F-22.   inf. F-22 pochodzą z 96th Fighter Squadron z bazy lotniczej w Tyndall ( USA ). Zdjęcia z odlotów Raptorów dzięki uprzejmości...gościnnie-fotograficznie u mnie : Maciek "Macao" Oleszko oraz "Rafels".
                         .