wtorek, 20 maja 2014

Dni z Wojskiem Polskim vol.2 " Pokazy w powietrzu".

Od kilku dni główkowałem co by tu napisać o pokazach w powietrzu a tak naprawdę nic nie wymyśliłem i uznałem ze najlepszym opisem będzie po prostu je pokazać .  Wspomniana w części pierwszej pogoda sprawiła że było wiele możliwości do zrobienia unikatowych zdjęć , takich których jeszcze nie pstryknąłem lub takich , które kiedyś tam były cyknięte ale z różnych powodów nie nadawały się do oglądania . Jadąc do Mińska nastawiłem się ( oczywiście ) mentalnie na " dynamic show " w wykonaniu latającego kosyniera - Miga-29 i nie zawiodłem się .
Dwa starty jednego dnia . Z powodu chmur wymuszony wariant niski a pózniej przy pięknej pogodzie wariant wysoki pozwoliło zrobić różnorakie ujęcia . Do tego zgodnie z programem przelot a pózniej pokaz " Biało - Czerwonych Iskier " . W powietrzu " Hercules " , dwie Kaśki . Przelot naszych eFów w formacji bodajże Grot . Dwa hokeje czyli para Mi - 24  , dwie suki Su - 22 i w pogoni ( jako osłona ) dwa eFy - 16 !  SW -4 " Puszczyk " . Nie wspomniałem o " Orce " , śmigłowcu morskim Mi -14 PŁ z wymalowaną po obu stronach kadłuba właśnie " Orką " . Różnorakie manewry tego śmigłowca  pozwoliły na zrobienie fajnych ujęć . Ponadto Zespół Akrobacyjny " Orlik " , mijanki i latanie w formacji . Nie ma co pisać trzeba pokazać zdjęcia . Na pierwszy ogień idzie " Orka " :
    Drugi rzut to taniec w powietrzu czyli latanie synchroniczne w wykonaniu dwóch Mi - 24 . Tutaj moje plany zdjęciowe trochę pokrzyżowała pogoda... brak słońca spowodował zrobienie niezbyt udanych fotek :
          Po śmiglakach czas pokazać " dwudziestego-dziewiątego " . Za pierwszym razem startował ppłk.pil. Piotr " Kuman " Iwaszko , za drugim kpt.pil. Adrian Rojek .
    ...oraz kolejne flary w wariańcie wysokim : flary . SW - 4 " Puszczyk " wykonywał zawiłe manewry a tuż przed nim przeleciały transportowce :      " Orliki " - Nic dodać nic ująć :                                                                                                                                                                       Dużych emocji dostarczył start pary Su - 22 , samolotów które mają dość duży promień skrętu jednakże ich przeloty dostarczyły niezapomnianych wrażeń :

Na koniec oczywiście " Biało - czerwone Iskry " , których pokaz wyjątkowo mi się podobał !                                                                             
" Dni z Wojskiem Polskim ' i 15 - sto lecie wstąpienia Polski do NATO w Mińsku Mazowieckim pozostawiły po sobie niezapomniane wrażenie . Impreza nad wyraz udana i przyjemnością przyjadę do 23 BLT. znowu . Pozdrawiam wszystkich spotkanych i poznanych czy to na statyce czy też w " zagajniku " prasowym ! Do zobaczyska !