środa, 4 grudnia 2013

EPLK znaczy Łask !

Do tematu łaskiego zbierałem się już od samego początku , ale zawsze jakoś tak albo brakło mi czasu , albo coś stanęło mi na przeszkodzie . Niemniej jednak myśli poszły w słowa i ruszyłem do przodu...  Łask !  Łask !  Łask ! magiczne słowo , które tylko i zawsze będzie mi się kojarzyć z samolotami wojskowymi , z bazą Sił Powietrznych RP , do której po raz pierwszy zawitałem w 2006 r. podczas właśnie organizowanego tam pikniku lotniczego . Spotkanie oko w oko z niemieckim Tornado czy też z amerykańskimi eFami zawsze robi wrażenie . Zobaczyć "uzbrojonego" polskiego F-16 lub gościnnie występującą parą Su-22 jest najmilszą niespodzianką . No ale to było bez mała 7 lat temu . I tu taka moja krótka refleksja - W samej bazie wiele się zmieniło , wyparte modernizacją stacjonujące wcześniej popularne "ołówki" poszły do lamusa . Służbę w Siłach Powietrznych rozpoczęły "jastrzębie" , ćwiczenia z najlepszymi oraz najnowocześniejszymi samolotami innych państw stały się normą !
Przy moim pisaniu będę starał się pokazać zdjęcia jakie zrobiłem na przełomie tych kilku lat...fotki zapomniane ( stare ale jare ) , nowe oraz ciekawostki na których mogłem być w bazie i nie tylko. Na pierwsze zdjęcia wybrałem bardzo oczywiście charakterystyczną TWR .        Jako że jest to stricte - blog fotograficzno-spotterski to oczywiście nie zabraknie zdjęć samolotów... Mało kto jest w stanie spamiętać wszystkich gości , którzy na przełomie lat odwiedzili 32 Bazę i tak wspomniane wcześniej " oko z oko " z Tornado - Luftwaffe , eFy-16 z 52 Skrzydła Myśliwskiego ( USAF ) stacjonujące w Spangdahlem w Niemczech i Su-22 . A także i w tym roku : pododdziały rotacyjne USAF z Globmasterami , Herculesami i eFami-16 oraz ostatnio Eurofightery z Niemiec .                                                                                                                                                                                   Są zdjęcia , które cenię sobie bardziej od innych . Przede wszystkim " złotego dwudziestego pierwszego " i ha...nikt nie ma takiej fotki... oraz do...nazywam to : " reprezentacyjny eF-16 "
           Imprezy cykliczne związane z życiem bazy , pikniki lotnicze , dni otwarte oraz inni znakomici goście . Nie sposób zapomnieć o historii polskiego lotnictwa wojskowego i o pięknie odrestaurowanych samolotach czyli o grupie " Archeo "
              32 Baza Lotnictwa Taktycznego ( 32.BLT ) w Łasku to oczywiście samoloty F-16C/D Block52+  w kilku konfiguracjach...między innymi z dodatkowymi konforemnymi zbiornikami paliwa ( CFT ) . Pojemność takich zbiorników to 2 x 220 gal.= 1665l. ... informacyjnie dodam że centralny zbiornik podkadłubowy to 300gal.= 1135l. a zbiorniki podskrzydłowe 2x370gal.= 2800l. Taka latająca cysterna świetnie wygląda na fotografiach...            Jako że łaskie efy są wspaniale fotogeniczne , z każdej strony prezentują się okazale...!