poniedziałek, 30 września 2013

Airshow Radom 2013 - part 2 "Okiem widza nie spottera"

Z racji tego że napisałem "part 1" o radomskich przylotach , to teraz przyszedł czas napisać ciut o pokazach ! Ponieważ odpuściłem sobie Sobotę , wyjazd w Niedzielę był czystą formalnością...A plan był taki : wczesna pobudka , jakaś tam ranna kawa , plecaki do auta , oczywiście dwa aparaty - jeden dla mnie , drugi dla młodzieży , auto zatankowane , kasa do portfela i w drogę ! Parking 2-wie dychy i do kas .Jest gdzieś 8:30. Od razu powiem krótko - jak na 4-ro osobową rodzinę...to parę złotych trzeba wziąć . Nie mówię tu o biletach bo to akurat jest wliczone w koszta , ale o wydatki nieprzewidywalne , związane z : "Tata kup , Mama kup" , zjadłbym to lub tamto i jeszcze jakieś tam gadżety związane z naszymi zainteresowaniami typu naszywka , koszulka itp. Także z paru złoty robi się parę stów i kasa leci ! Wejście przez bramki wbrew "chodzącym" plotkom "No Problemo !"... obsługa bardzo miła i uśmiechnięta . Żadnych kłopotów z napojami a mieliśmy ich sporo . Pierwszy widok jaki mam przed oczami ? - to oczywiście Su-27 ! nr.boczny : 39
Dalej mamy tzw. aleję maszyn czyli jednym słowem : Statyka ! ...i miedzy innymi : Eurofightery Typhoony , eFy-16 , "tygrysi" Mig-29 , L-159 Alca - jak ja kocham te ich malowania...!...Tornado , które ponoć się popsuło ! oraz nasze rodzime śmiglaki . Tu postawiono Mi-17-stki , Mi-2-czkę i Puszczyka .Pragnę dodać że wokół aż roi się od stoisk z gadżetami lotniczymi...i każdy znajdzie coś dla siebie ! Co mnie najbardziej zainteresowało...oczywiście stojący Ił-76 .

           Nie sposób nie wspomnieć o naszych rodzimych siłach powietrznych , lotnictwie morskim oraz transporcie , które wystawiły min.: Su-22 , Miga-29 , oczywiście F-16 , Mi-14 "Orka" , "Anakondę" ...! Zwiedzający mogli choć przez chwile poczuć się jak prawdziwi wojacy .
  Należy też wspomnieć o obleganym przez tłumy ludzi Apachu . Niema co ukrywać , nie będę opisywał każdego statku powietrznego , zachęcam do poczytania FLY 4 PHOTO oraz Oczami naszych czytelników . A my nastawiliśmy się na wspaniałe "palnikowe" Show ! A fajewerki pokazali najlepsi !                                                    A wszystko rozpoczęło się od  "Kuman" Show czyli Miga-29...dalej poszło jak po maśle - "Solo Turk" , bardzo oczekiwany Su-27 , Eurofighter i inni znakomici goście ! Wspaniały pokaz w wykonaniu Holendrów...Tu na pierwszy ogień idzie AH-64 Apache , który zapierającymi dech w piersiach manewrami pokazał klasę samą w sobie . A Wspólny przelot wraz z "Pomarańczowym Lwem" dał początek pokazowi drugiemu z Holendrów . Czas na przegląd  !!!