wtorek, 24 marca 2015

Łask - "Marcowe foto"

Moje marcowe fotografowanie zbiegło się trochę z wyczekiwaniem na poprawę pogody. Ostatnie dni przed weekendem nie wyglądały zbyt zachęcająco. Padało, wiało, było zimno, gdzieniegdzie pojawiły się małe płatki śniegu, toteż pstrykanie zdjęć ustawiliśmy na dwa dni po niedzieli czyli na wtorek, mając nadzieję że pogoda się poprawi.
Sama niedziela a i poniedziałek wyglądały już ładnie to pełni optymizmu wyczekiwaliśmy upragnionego dnia, kiedy będziemy mogli przekroczyć bramy bazy w Łasku. Jest Wtorek, pogoda wymarzona, stawiamy się przed biurem przepustek - wybija godzina 14-sta i witamy się z naszym miłym opiekunem w osobie Rzecznika prasowego kpt. Marka Kwiatka - chwila na rozmowę i wjeżdzamy na teren wojskowy. Tutaj spotyka nas kolejna miła niespodzianka... będziemy robić zdjęcia z miejsca z którego osobiście ja jeszcze nie robiłem. Śpieszymy się (prawie biegiem) bo za chwilkę F-16 wyjadą ze swoich schron-hangarów i aparaty pójdą w ruch. Już na miejscu dosłownie chwilka na wyczyszczenie obiektywu i mamy myśliwce w zasięgu. Teraz czas dla nas czyli czas na robienie zdjęć ! Na drodze kołowania pojawiają się samoloty z CFT i bez...z podskrzydłowymi zbiornikami i bez...oraz z podkadłubowym i bez...do wyboru do koloru. Co kto lubi ? Ja osobiście lubię jak F-16 ma podwieszony podkadłubowy zbiornik paliwa, wtedy wygląda na tzw. po mojemu "nisko zawieszony" a jak do tego ma jeszcze CFT to tylko pozazdrościć fotografowi...                                                                                                                                              .